Pár év alatt megint teljesen új fordulat az online kereskedelemben!

Nem elég hogy webáruházak sorban napont nyílnak meg, de a működésük is teljesen átalakul. Jönnek a fulfillment szolgáltatások, amivel kiszrvezhetővé vált a teljes logisztika (csomagolás, raktározás, szállítás, futárcéggel kommunikáció és számlázás) akár ügyfélszolgálattal együtt.

Egy olyan hatalmas lehetőséget fogunk bemutatni, ami a webáruház nyitását az egyik legkényelmesebb vállalkozási formává tette.

A dropshipp modell az USA-ban és Kínában virágzik. Vajon elkerülhető-e hogy ne terjedjen el Magyarországon is? Szerintem NEM! Márcsak azért sem, mert nem kell hozzá magyarországon lenni, ezt akár USA-ból és Kínából is lehet üzemeltetni.

A dropshipping piac egyelőre még telis tele van lehetőségekkel, és ezt érdemes mindenkinek kihasználni.

Bolg bejegyzésünkben egy kicsit foglalkoztunk ezzel a témával. Ma sokan szeretnének dropshipp webáruházat indítani vagy klasszikus nagyker kapcsolattal forgalmazni. A webáruházak többsége igyekszik elkerülni a raktározást, a termékek készleten tartását.
Ezzel párhuzamosan sok nagykereskedő még nem nőtt fel a feladathoz és az új piaci környezet logisztikájához, ebből adódóan gyakran elzárkóznak vagy nehezen nyitnak Dropshipping megoldások felé. Pedig hát ez egy új mérföldkő lehet, ahol nem csak a termékről, hanem a hozzá kapcsolt szolgáltatásról is szó van. Ki lehetne használni a meglévő raktározási megoldásokat és bevételhez jutnak a nagykereskedők az újonnan nyújtott szolgátatásukon keresztül is.

Akár webáruház üzemeltető akár nagyker vagy, ha ezzel kapcsolatban szeretnél tovább lépni,olvasd tovább a blogot és töltsd ki űrlapunkat.

Ha webáruház üzemeltető vagy, töltsd ki ezt az űrlapot »
Ha nagykereskedő vagy, töltsd ki ezt az űrlapot »

Mi a dropshipping?

A dropshipping egy olyan online kereskedelmi megoldás, amikor az webáruház nem tartja raktáron a termékeket, hanem amikor beérkezik hozzá egy vásárlás, akkor ezt közvetlenül a kereskedő partnere, azaz a gyártó vagy a nagyker szolgálja ki, tehát egy harmadik féltől a nagykertől jön a termék és a webáruház nevében közvetlenül ő szállítja ki a vásárlónak. A Webáruházat üzemeltető tulajdonképpen soha nem találkozik a termékkel, de ennek vannak fokozatai.

Ezeknek többféle fokozata is létezhet, mi most ezt fantázia nevekkel látjuk el:

Klasszik online nagyker: Klasszikus nagyker kapcsolat a kiskereskedővel, azaz a partner webáruházzal, ez nem dropship, de ebben az esetben sem rendelkezik a partner webáruház saját készlettel, hanem amikor beérkezik egy rendelése, akkor szerzi be a gyártótól vagy a nagykereskedőtől a terméket. Ez lassabb megoldás, hosszabb kiszállítási időt jelent a partner webáruház üzemeltetőnek. Tehát a lényege, hogy a termékeidet az adminban beállíthatod, vagy a te saját rendszeredből történő szinkron (API) kapcsolattal kapja meg a partner webáruhát a CorinWebshop rendszerébe, az általad beállított termékek, adatok, árak átszinkronizálásával. Ha a partner webáruházhoz érkezik be megrendelés, ő leadja a rendelést a nagykernek a megállapodás szerint, és elmegy az áruért (vagy kiszállíttatja, ahogyan erre a megállapodás született).

Full dropshipp: dropshipping szolgáltatással egybekötött kapcsolat.
Lényege, hogy a termékeidet a te saját rendszeredből vagy CorinWebshop nagyker rendszeredbe történő szinkron (API) kapcsolattal kapja meg a partner webáruház, az általad beállított termékek, adatok, árakat. Ha a partner webáruházhoz, vagyis az ő webshopján érkezik megrendelés egy-egy termékre, az a magyker rendszeretekbe is átkerül azonnal, a vevő adataival, és a részére történő megrendelés kiszállíátást is a nagyker intézi közvetlenül a vevő címére automata számlazassal együtt. Ebben az esetben szolgáltatsz és terméket is biztosit a nagyker a dropshipping partnered felé, azaz a partner webáruháznak. Van aki ezért plusz díjat számol fel, van aki a termék árába beépíti. A visszaárut és a panaszkezelsét a termékkel kapcsolatban a nagyker végzi. A partner webáruáhz a nagykereskedő készletét feltűntetheti saját készletként, de ez mindig egyedi megállapodás és beállítás kérdése, ugyanis nem sok nagyker preferálja ezt a technológiai megoldást.

Mini dropshipp: dropship termék biztosítása azonnali kiszolgálással és készlet aktualizálással közvetlen kapcsolatban van a partner webáruház és a nagyker, így a webáruházban is csak az aktuális készletnek megfelelően jelennek meg a termékek.
Lényege, hogy a termékeit a nagykereskedő a saját rendszeredből vagy CorinWebshop rendszerből történő szinkron (API) kapcsolattal biztosítja a partner webáruháznak, a nagykereskedő által beállított termékek, adatok, árak szinkronizálódnak át aktuális készlettel együtt. A vevőhöz szállítást a partner webáruház intézi, ám a nagyker teljes mértékben össze vagy kötve a partner webáruházzal. A visszaárut és a panaszkezelsét a termékkel kapcsolatban a partner webáruház végzi.

 

A dropshipping előnyei, mint dropship webáruház üzemeltető

Kevesebb tőkét igényel és gyors elindulás lehetséges vele.
Egy bérelhető webáruház, renert megoldással, mint pl. a CorinWebshop.hu , szinte azonnal elindítható
A dropshipping  legnagyobb előnye, hogy anélkül is beindítható, hogy komoly kezdőtőkét fektessünk be, mivel nem kell készletet felhalmozni. A dropshipping lényege, hogy az értékesítő csak akkor vásárol meg egy terméket, ha rajta keresztül egy ügyfél megrendeli azt, ám ennek felső fokozata, amikor a teljes logisztikát is a nagyker intézi.

Mivel az értékesítő fél nem raktároz,, így megspórolja egy raktárépület bérlését, a csomagolási és szállítási költségeket. Továbbá az ezzel járó béröltséget ,csomagolási költséget...
Marketing megoldásokra tudod fordítani fejlesztési költségeidet. A normál webáruházakhoz képest jóva nagyobb termékkínálattal tudsz dolgozni, de minnél több dropshipp szolgáltatóval dolgozol együtt, annál összetetebb és nehezebb lesz a működtetés, vélhetően fejlesztéseket is igényel az egyedi esetek automatizálásos kezelésére.

Állandó alacsony költségek, rugalmasság

Tehát az állandó alacsony költségek a megrendelés növekedésével nem növekszenek fajlagosan, hiszen nem nőnek a a logisztikára fordítandó költségek sem. Az indulási költségek és a kockázat minimális. A munkahely és a webáruház gyakorlatilag egy notebokról elüzemeltethető, megfelelő nagyker kapcsolattal.

 

Hátrányai, mint dropshipp webáruház üzemeltető 

Alacsony árrés, sok és növekvő versenypiac, mivel könyű belekezdeni. Magas marketing ismeretet és tudást igényel a partner webáruház üzemeltetőtől. Sokan az árral próbálnak versenyelőnyt szereni, így az árrés egészen minimumra csökken, ezét óriási forgalmi volumenet kell hozni, hogy rentábilis legyen a működése.

Léteznek olyan, hogy egy dropshipping webáruház sajátjaként mutassa egy nagykereskedés készletét, de ezek nem  működnek megfelelően sokszor, és a nagykereskedő nem támogatja ezt. Továbbá nekhézséget jelent a szállítás és enne klogisztikája, mivel a webáruház vásárló a kosárba több nagykertől származó terméket is betesz. Ezt legtöbb esetben úgy oldják meg, hogy egyszerűen a vásárló több csomagot kap ebben az esetben.

Előnyök a nagykernek, mint dropship szolgáltató

Nagymértékben megnüvelheti a forgalmár.
Kerskedő partnerei megsokasodhatnak és bátrabban válogathat.
Nem csak terméket, hanem a logisztikáját is értékesítheti
Nem csak terméket, hanme szolgáltatást is árul és ebből is lehet bevétele, miközben továbbra is a saját rendszerét fejleszti
Nem marad le a piaci versenyről, előbb utóbb mások a nemzetközi piacról úgyis belépnek, mint a multi nagykereskedések.
Kitágíthatja nemzetközi szerepét, termékínálatát és gyártói kapcsolatait jobban kihasználhatja.
Lasabb szállítási idővel tovább viheti a megoldást a gyártói partnere felé éves havi garantált forgalom vállalás mellett, de a termék kínálatot és a készletet nem  kell előre lekötni és a gyártó is részlges raktározást vállal át ebben a esetben. Ez úgy nevezném, hogy Gyártói dropshipping. Vannak rendszerek, akik ma 2 hetes szállítást vállalnak az itt említett példa miatt, mint pl. az Aboutyou» Szerinted hány csilliárdos forgalamt csinálnak?

Más nagy részutvevők, mint pl. az Aliexpress, illetve az Alibaba már régóta kiforrott módszerekkel dolgoznak, és bizony Kínából is 1-2 héten belül meg tudunk rendelni szinte bármit. Ami még jelenleg taln versenyelőny, az a sebesség és a magyar weboldalakkal szembeni sestleges nagyobb bizalom. Több helyen divat, a magyar termék brand, így erre is megoldás lehet a magyar webáruház trend.

Tovább idropshipping gyűjtő oldalak: SaleHoo.com  ,  WorldwideBrands.com

 Automatizáció felső fokon

Ha piacképes dropshipping webáruház és szolgáltató szeretnél lenni, előbb- utáb elkerülhetetlen a teljeskürű automatizáció, mint pl. számlázás területém, logisztika, szállítás, fizetési módok, marlketing megoldások, akciózás és törzsvásárlói kedvezmények...

A nagykereskedők által biztosított termékadatbázisok tartalmazzák a termékek minden adatát, termékfotókat, a termékek elérhetőségét (készletét), és a termékek árát, amit admin beállítással, ármódosítóval átárazhatsz igényed szerint, a saját árrésed kialakítására.

 

A beszállítói (nagykereskedő) termék szinkron bekapcsolás menete: 

  1. fel kell venned a kapcsolatot a kívánt beszállító partnerrel
  2. megállapodtok, megszületik a szerződés és megkapod tőle a felhasználói adatokat a termék szinkron rendszeréhez
  3. bekapcsolod a webáruház adminban a kívánt beszállítói szinkron lehetőséget
  4. beállítod a beszállítótól kapott felhasználói adatokat, terméklista url-t, valamint az egyéb, webshop oldali konfigurációt (árrés, terméknév, kategorizálás… stb. alább ízelítő található a beállítási lehetőségekből.)

 

A beállítási lehetőségek és a beállító felület szinkrononként eltérő lehet, ám minden szinkron esetében megadható a szorzó, vagy fix összegű ármódosító. 

Ízelítő a beállítási lehetőségekből: 

Árazás, Készlet, Termékek elnevezése

Beállítható terméknév összetétel, esetleg készlet módosító, hogy a nagyker által küldött készletet hány darabbal módosítsa a szinkron, nehogy elfogyjon a kiszolgálás idejére. A beállítások során a kapott árhoz árszorzó (árrés) is megadható igényed szerint.

 

 

Kategorizálás, termékkörök

A beszállítói terméklista is kategorizált általában, ám kicsi az esélye, hogy ezek egyeznek a te áruházad kategória rendszerével. Beállíthatod kapott kategóriánként, hogy az érkező kategória termékei mely saját kategóriádnak felelnek meg.

 

 

 

Szinkron időzítés, egyéb szabályok

A beállításoknál meg kell adni a kapott azonosítókat, szabályozható a szinkron gyakorisága, esetleg a javasolt árak elfogadása, képek, termékadatok átvételének módja.. és egyéb beállítások.

 

 

 

Ha nagykereskedő vagy töltsd ki ezt az űrlapot, és összekötünk a megfelelő partnerral, illetve beépítjük szolgáltatásaidat a CorinWebáruház rendszerébe. Űrlap»

Ha webáruházat szeretnél üzemeltetni vagy már most is CorinWebshop webáruház tulajdonos vagy , és dropshipping vagy nagyker partnereket keresel termékkínálatod bővítéséhez, töltsd ki ezt az űrlapot, és összekötünk a megfelelő partnerünkkel Űrlap»

S ha mindehhez 1 hónapig ingyen szeretnél használni egy ingyen kipróbálható és bérelhető webáruházat, akkor regisztrált a CorinWebshop.hu oldalán

 

Jó munkát!

CorinWebshop Csapata

 

 

Share this entry

0 Hozzászólás

Szólj hozzá!