Előfordult már Veled, hogy a látogatóid végül a konkurenciádnál vették meg a kívánt terméket?
Nem érted miért magas a kosárelhagyások száma?
Szeretnéd, ha minden termék, amit a kosárba helyeznek megvásárlásra is kerüljön?
Akkor itt az ideje, hogy átgondold, jól építetted-e fel a kosár oldalad.
Ne bízd a véletlenre a vásárlások lezárását!
A kosár a webshop egyik legfontosabb építőeleme. Itt érnek össze a szálak. Itt teljesedik ki a felépített munka. Itt látható a leginkább, hogy minden lépés, amit a webáruházad felépítéséig megtettél, megfelelő volt-e.
Mert nem mindegy, hol helyezkednek el a vásárlást lezáró gombok. Nem mindegy, hogy milyenek a fizetési lehetőségek. Ahogy az sem, hogy mennyire könnyű vagy nehéz a megrendelést módosítani.
Bár nem létezik egy tökéletes megoldás a kosár oldal létrehozására, azért vannak olyan részei, amelyek kényelmessé, átláthatóvá teszik, ezért elengedhetetlenek.
A mai bejegyzésben megmutatjuk, mire kell odafigyelned a kosár kialakításakor.
Ötleteket adunk, hogyan növelheted a kosárértéket még a vásárlás befejezése előtt is, de azt is megtudhatod, hogy mit kell tenned, ha a vásárló nem engedhet meg magának mindent, amit a kosárba helyezett.
1. A kosárban is legyenek láthatóak a termékképek!
A felület, ahol a vásárló a megrendelését véglegesíti, a webáruházad egyik legfontosabb része. A vásárló itt áttekinti, mit pakolt a kosárba, felméri a költségeket és a szállítási lehetőségeket. Egyes vásárlók csak gyorsan átfutják, míg mások tüzetesen átnézik.
Bármit tesznek is a vásárlók, olyan könnyen kezelhetővé és átláthatóvá kell tenned a kosár felületét, amilyenné csak lehet.
Pontosan ezért van szükség ezen az oldalon jól látható termékképre és a termék leírására is.
Ha két termékednek nagyon hasonló a képe, és csak színben, súlyban, vagy valamilyen tudásban térnek el egymástól, mindenképpen jelezned kell az eltéréseket.
Ezért fontos a termékleírás is. Hasonló képek esetén jól megkülönbözteti a termékeket egymástól.
2. Legyen a termékre mutató link, legyen látható az ár és a kiválasztott termékek darabszáma!
Egyértelműnek tűnik, de fontos kiemelni.
Lehet, hogy a vásárló visszatérne a termékhez, a te feladatod pedig, hogy megkönnyítsd neki a vásárlást.
3. Legyen látható, hogy hány darab termék van készleten!
Ez talán fölöslegesnek tűnhet, hiszen egy jól kialakított termékoldalon megtalálható a pontos készlet és a várható szállítási idő.
De gondolj azokra a vásárlókra, akik akkor is szeretnék megrendelni a terméket, ha abban a pillanatban az nincs raktáron. Nekik különösen fontos, hogy a kosár oldalon megjelenjen az aktuális raktárállapot és a várható szállítási idő.
Ha a termék nincs raktáron két lehetőséged is van. Vagy biztosítod a hiányzó termék megvásárlásának a lehetőségét, vagy ha Te magad is bizonytalan vagy a termék beszerzésének és készletezésének időpontjában, biztosíthatod a lehetőséget, hogy a terméket kívánságlistára tegyék. Plusz pont, ha a terméknél kérhetnek információt tőled a vásárlással, vagy bármivel kapcsolatban.
Az is jó megoldás, ha hozzáadsz egy gombot a készleten nem lévő termékhez: “Értesítést kérek, amikor újra elérhető lesz a termék”.
Ezzel két legyet is üthetsz egy csapásra. Egyfelől valószínű, hogy ezt a terméket nálad veszi majd meg, másfelől ha korábban még nem vásárolt nálad az érdeklődő, további ajánlatokkal is felkeresheted, hiszen ehhez meg kell adnia majd az email címét.
4. Tedd egyértelművé a szerkesztési lehetőségeket!
Nem elég, hogy a vásárlódnak lehetősége van a módosítani a rendelését.
A módosítási lehetőségeknek egyértelműnek és könnyen észrevehetőnek kell lenniük.
Kerüld a kis ikonok használatát, amelyek nem egyértelműek! Két egymásba mutató nyíl hasonlít például a frissítési parancsra is. Ezért nem célszerű a kosárnál használni.
Egy szöveg a parancsot tartalmazó linkkel sokkal jobb megoldás. Például „Törlés”, „Mentés”.
5. A telefonszámod legyen jól látható helyen!
Az emailes kapcsolaton kívül mindig biztosíts egy további elérhetőséget. Ha valamilyen hiba lép fel a weben, a telefonszámon keresztül a vásárló szintén ellenőrizheti, hogy megérkezett-e a megrendelése. De ha nem a megrendelését akarja ellenőrizni, hanem más információra vágyik, akkor is hasznos, ha felhívhat. Ezzel a bizalmat is építed.
6. A CTA gombok legyen jól láthatók!
A Vásárlás befejezésére utaló felszólítás és a Vásárlás folytatása linkek és parancsok legyenek más színűek! A kosárnál a célod a vásárlás lezárása, ezért a Vásárlás befejezésére utaló link legyen sokkal hangsúlyosabb!
A vásárlás bejezése gomb pedig legyen jól látható helyen. Ideális esetben ez lehet a kosárba helyezett termékek listája felett. Ne helyezd rejtett helyre, vagy olyan váratlan pozícióba, ahol a vásárlók nem számítanak rá!
7. Figyelj a kuponbeváltásra!
A kuponok két élű fegyvert jelentenek. Korábban írtunk a használatukról.
El akarod kerülni a kuponvadászokat, és visszatérő vásárlókra vágysz, akik egyre nagyobb összegben vásárolnak nálad.
A kosárnál szerepelnie kell a kuponbeváltás lehetőségének is.
Ha túl kicsi ez a felület, vagy nem jó helyen van, és a vásárló későn veszi észre, bosszússá is válhat.
Viszont ha túl hivalkodó az elhelyezése, és túl nagy, azzal sem feltétlenül a saját érdekeidet szolgálod.
8. Az árak legyenek egyértelműek!
A vásárlók pontosan tudni akarják, hogy a termékekkel, szállítással és egyéb díjakkal együtt mekkora összeget kell majd fizetniük a webshopodban.
Senki nem akar meglepetéseket. A vásárlás összegénél mindig az összeg jelenjen meg tehát, amit szállítással, extra csomagolással, bármilyen extra díjjal együtt kell fizetni.
Az is jó, ha tételesen láthatóak egymás alatt a díjak, így a vásárló felmérheti, hogy milyen költségekből jön össze a fizetendő ár.
A lényeg, hogy kényelmes és egyértelmű legyen a webshopod. Ha nem találkoznak rejtett költségekkel nem érzik, hogy meg akarod téveszteni őket. Ha korrekt vagy velük, elégedettek lesznek a szolgáltatásoddal, és valószínűbb, hogy visszatérnek még majd a webáruházadba.
9. Élő chat
A CorinCloud rendszerében is találsz remek megoldást az élő chatre.
Ha nem csak telefonon és emailben érhetnek el, hanem chaten is, az növeli a vásárló kényelemérzetét. Könnyebben és gyorsabban jut információhoz. Nem mindenki szeret telefonálni, de az emailre sem akar talán sokáig várni. Chaten pedig hasznos tanácsokkal is elláthatod a termékkel kapcsolatban, és ha elég ügyes vagy, a kosárértéket is növelheted.
10. Legyen itt is egy kívánságlista!
Előfordul, hogy olyan klassz és meggyőző a webáruházad, hogy a vásárlók többet helyeznek a kosárba, mint amennyit költeni tudnak.
Nem kell elengedned őket! Csak legyen a kosárnál is egy kívánságlistára teszem gomb.
Ha az email címük a birtokodban van, később is vásárlásra bírhatod az ilyen vásárlókat.
11. Legyenek jól láthatóak a fizetési lehetőségek!
Ennek persze előfeltétele, hogy több fizetési lehetőséget is biztosíts.
Van, aki a PayPalt részesíti előnyben, van, aki átutalással szeret fizetni, van, aki utánvéttel.
A Corinwebshopnál számos fizetési lehetőség közül választhatsz. Egyre népszerűbb például a magyar fejlesztésű Barion is.
12. Ösztönözz magasabb kosárértékre!
Ha bizonyos elköltött összeg felett ajándékot adsz, azt feltétlenül jelezd!
Akár ingyenes szállítást, akár kupont, akár ajándék terméket adsz, hívd fel a vásárló figyelmét, hogy ha elér egy bizonyos összeghatárt, ajándékot kap.
Ezzel növelheted a kosárértéket, és örömet is szerezhetsz, hiszen az emberek szeretnek ajándékokat, kedvezményeket kapni.
Ha ebből ő is, és te is profitálsz, az maga a siker. A webáruházadnak pedig pont erre van szüksége.
13. Teszteld a kosarad!
A fenti lista tetszőlegesen bővíthető és csökkenthető további megoldásokkal. Fontos, hogy a fenti funkciók hogyan jelennek meg, és mennyire teszik felhasználóbaráttá a webshopodat.
Ez a lista támpont lehet neked arra, hogy milyen fejlesztéseket érdemes elvégezni a webáruházadban. Mert a fejlődés ugye nem áll meg.
Ha kihagytunk valamit, vagy nem értesz egyet valamivel, jelezd kommentben! Köszönjük, ha megosztod, hogy mások is olvashassák!